"Oh Happy Day"

Oh Happy Day koret
Koret ”Oh Happy Day” blev oprettet i 2010 og har fået sit navn efter filmen ”Oh Happy Day” fra 2004, der blev optaget i Ågerup Kirke og havde Lotte Andersen i hovedrollen.
Koret havde oprindeligt udelukkende gospelsange på repertoiret, men er i dag et rytmisk kor med et bredere repertoire.
I koret fokuserer vi på energi, glæde, fortolkning og indlevelse. Det frigør en dybtliggende glæde og musikalitet.
Alle kan være med i koret. Du behøver ikke at have sunget i kor før eller at kunne læse noder for at deltage i koret.
Vi synger hver tirsdag aften klokken 19-21 i Ågerup Kirke eller Ågerup Sognegård. Koret synger af og til ved gudstjenester og andre arrangementer i nærområdet.

Ny i koret – 2 prøveaftener.
Som ny i koret vil vi gerne byde dig velkommen og give dig mulighed for at prøve, om det er noget for dig at synge hos os. Du kan synge med gratis de to første gange, du deltager - du låner en sangmappe.
Kontingent.
Det koster 600,00 kr. pr. sæson (jan.-juni, hhv. aug./sept.-december).
Studerende 300,00 kr. pr. sæson.
Informationer.
Koret har en lukket facebookgruppe, hvor aktuelle informationer vedr. koret formidles. Du kan blive medlem af gruppen, når du er medlem af koret.
Sange.
Som medlem af koret, får du udleveret din egen sangmappe.

Korets organisering.
Korleder: Karen Sangvin
Styregruppe:
- Jørn Christiansen
- Jeannette W. Nissen
- Grete Lietzen Nielsen*
bellis2@hotmail.com mob. 40 29 51 47
- Henrik Dines Kristensen* hdk47@live.dk mob. 24 27 44 71
*=facebook-adm.
Styregruppen tager sig af de praktiske ting i
forbindelse med koret.
FORMÅL.
Menighedsrådets definerede mål for koret: Oh Happy Day er et kombineret rytmisk-og gospel kor i Kirkerup, Hvedstrup og Ågerup Sogne. Formålet er gennem sociale fællesskaber og sang, at udbrede det kristne budskabs ord om næstekærlighed. Oh Happy Day favner imødekommende og åbent alle mennesker og skaber livsglæde for såvel korets medlemmer som for tilhørerne. Oh Happy Day medvirker til at give gudstjenester og andre aktiviteter, hvor koret
deltager, en form og et indhold, der vedkommer det travle, moderne menneske.
Vidste du det om kor-/fællessang:
 -Bedre nattesøvn.
 -Øget blodcirkulation.
 -Løftet humør og overskud.
 -En styrket følelse af samhørighed.
 -Bedre bekæmpelse af infektioner, stress,
     uro og bekymringer.
 -Stærkere konkurrenceevne,