Kor

Oh Happy Day koret

Koret "Oh Happy Day" synger hver tirsdag aften klokken 19-21 i Ågerup Kirke eller Ågerup Sognegård.
Koret synger ved gudstjenester og har også deltaget i gospelfestivalen i Tivoli. Udover gospel synger vi også rytmiske viser og ballader og vores sangskat i salmebøgerne går ikke helt forbi vores stemmer.
I koret fokuserer vi på energi, glæde, fortolkning og indlevelse. Det frigør en dybtliggende glæde og musikalitet, som ikke kan tvinges frem ved at fokusere på vejrtrækning, klang og sangteknik.
Alle kan være med i koret. Gospel, ja sang i det hele taget,  er inkluderende. Gospel har ikke noget at gøre med, hvem der synger bedst. Gospel handler om udtryk, indlevelse, energi, glæde, smerte - med andre ord: Gospel er SOUL musik.
Du behøver ikke at have sunget i kor før eller at kunne læse noder for at deltage i koret.
Baggrunden for korets navn “Oh Happy Day” er, at filmen “Oh Happy Day” (fra 2004 med Lotte Andersen i hovedrollen) blev optaget I Ågerup Kirke.
Koret har eksisteret siden 2010.

Ny i koret – 2 prøveaftener
Som ny i koret vil vi gerne byde dig velkommen og
give dig en mulighed for at prøve, om det er noget for dig
at synge hos os.
Du kan synge med gratis de to første gange, du deltager - du
låner en sangmappe.

Kontingent

Det koster 500,00 kr. pr. sæson (jan.-juni, hhv. aug./sept.-december).

Studerende 250,00 kr. pr. sæson

Kontingentet skal betales ved sæsonstart el. senest 14 dage efter indmeldelse og kan betales ved mobile pay, ved bankoverførsel eller kontant.

Betalingsoplysninger oplyses ved indmeldelse.

Informationer

Gospelkoret har en lukket facebookgruppe, hvor aktuelle informationer vedr. koret formidles. Du kan blive medlem af gruppen, når du er medlem af koret.

Informationerne kommer også som mails.

Sange

Når du har betalt kontingent, får du udleveret din egen sangmappe.

Korets organisering:

Korleder Karen Sangvin

Styregruppe tager sig af de praktiske ting i forbindelse med koret.

Styregruppen består af:

Jørn Christiansen jornchr@hotmail.com

Grete Lietzen Nielsen bellis2@hotmail.com (40 29 51 47) *

Henrik Dines Kristensen hdk47@live.dk

*=facebook-adm.

FORMÅL
"Oh Happy Day" er et kombineret rytmisk og gospel kor i Kirkerup, Hvedstrup og Ågerup Sogne.
Formålet er gennem sociale fællesskaber og sang, at udbrede det kristne budskabs ord om næstekærlighed.
"Oh Happy Day" favner imødekommende og åbent alle mennesker og skaber livsglæde for såvel korets medlemmer som for tilhørerne.
"Oh Happy Day" medvirker til at give gudstjenester og andre aktiviteter, hvor koret deltager, en form og et indhold, der vedkommer det travle, moderne menneske.