Vi opdaterer vores hjemmesidedesign for at forbedre oplevelsen på vores hjemmeside.

Dagsorden til MR møde d. 20.maj 2021

Dagsorden menighedsrådsmøde torsdag den 20/5  2021 kl 17.30 ÅKH Sogne.

 

Mulige Tilstede: Grete Nielsen, Kristian Jørgensen, Tine Svitzer, Kristian Gylling, Anne Hjøllund, Linda Seneca, Ole Ilsøe, Christian Melchiorsen, Kirsten Andersen, Tom Vinge, Lene Asbøg, Dorthe Grøndal, Gitte Vibholm,  Anita Buch Nielsen, Lykke Louise Desezar Mansa, Susanne Due Rysgaard

Afbud:

Referent: Anita Buch Nielsen

 

Dagsorden

Beslutning/orientering

0

17.30

Godkendelse af dagsorden - herunder lukket dagsorden.

 

1.

17.35

Medarbejderpræsentation

 

2.

18.35

Churchdesk og kirkens hjemmeside

www.kirkerupkirke.dk

Ved Tine Svitzer

 

3

18.50

Regnskab

  • Godkendelse af 1.kvartals rapport herunder afklarende bemærkninger til rapporten til videresendelse til Provstiudvalg. 

Ved Kirsten Andersen

 

 

 

4.

19.05

Menighedsmøde :

 

Der ønskes en drøftelse af, hvorledes Menighedsmødet gribes an.

Mødet skal almindeligvis holdes inden menighedsrådet afleverer forslag til budget til Provstiudvalget.  Regnskabet forelægges menigheden, og der er mulighed for  dialog med menigheden om det kommende års aktiviteter og budget.

 

5.

19.15

Godkendelse af  mødereferater, regnskabsrelevante dokumenter, bilag samt instrukser der godkendes med underskrift , idet dette kræves af Revisor.

  • Det vil, af det skriftlige referat fremgå, om de sager, som fremlægges til drøftelse og eventuelt godkendelse, er godkendt. Det vil desuden fremgå, hvad der videre skal ske og hvem der har opgaven, hvis der skal handles yderligere i en sag.
  • Mødereferatet uploades herefter til DAP, Den digitale Arbejdsplads, hvorfra Provstiudvalg og revisor kan hente de nødvendige bilag.

Indstilling:

  • Mødereferater godkendes som udgangspunkt under mødet og sendes efterfølgende til digital underskrift hos mødedeltagerne.
  • Formand og kasserer bemyndiges til at lave aftale med et af de firmaer, som kan levere digital løsning.

 

 

6.

19.20

Genautorisering af Menighedsrådsbrugere:

MR skal godkende, hvem der har adgang til følgende systemer, dem med kursiv er dem, der har adgang:

  • Dataarkiv – regnskab
    • Formand, samt  næstformand 
    • NYT forslag Kasserer
  • Fløs - dataarkiv
    • Regnskabsfører, formand, næstformand
    • NYT forslag Kasserer
  • Fløs – indberetning og lign.
    • Regnskabsfører
  • GIAS
    • Regnskabsfører

Formanden indstiller, at de nævnte stadig indstilles til godkendelse sammen med de nye forslag. Kirkeværger, kasserer og kontaktperson tildeles fortsat adgang.

 

Beslutning:

7.

19.25

Nyt fra:

  • Formand
  • Præst
  • Medarbejderrepræsentant
  • Kontaktperson

 

 

8.

19.45

Nyt fra udvalgene:

  • KKU / Ole Ilsøe
  • BU / Ole Ilsøe
    • Hvedstrup Præstegård til orientering. BU anslår at PU skal søges inden for en ramme på 8-10.millioner.
  • IT udvalg ved Grete Nielsen
  • Aktivitetsudvalget ved Kristian Gylling

 

9.

20.15x  1

Tema til næste møde:

  • Mission, vision og værdi

 

Eventuelle afbud bedes meddelt formanden på tlf. 40295147 senest mandag den 17/5  2021
Alle suppleanter er hjerteligt velkomne!  Grete Nielsen/ Dorthe Grøndal

 

Underskriftsblad til MR møde 20.05..2021